Köpvillkor för nyform.se

Följande köpvillkor gäller vid alla beställningar som görs hos Nyform i Sverige AB 

(org.556731-9800) via nyform.se.

PRISER OCH BETALNING

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Beställning

Beställningar görs via vår hemsida nyform.se. I samband med att du genomför din beställning godkänner du våra köpvillkor. Avtal om köp upprättas när du mottagit en orderbekräftelse från oss som bekräftar att din order är mottagen av oss.

Vi förbehåller oss rätten att justera din order om vi av någon anledning inte kan skicka din beställning. Om du har lagt flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar till en leverans. Om din beställning innehåller felaktiga personuppgifter förbehåller vi oss rätten att annullera din order.

Om du har frågor kring hur du beställer är du varmt välkommen att kontakta vår kundsupport: info@nyform.se.

Leverans

Vi levererar med PostNord och DHL till hela Sverige. När din order är packad och utlevererad av oss skickas din beställning enligt ditt fraktval i kassan.

Vid eventuell försening av din leverans ska du som kund upprätta en kontakt med PostNord eller DHL för att få information om din leverans. Om du däremot vill häva ditt köp på grund av leveransförseningar, kontaktas vår kundsupport.

Om du inte hämtar ut ditt paket

Ditt paket behöver hämtas ut hos utlämningsstället inom 7 dagar. Paket som inte hämtas ut inom den tidsfristen skickas i retur till oss.

Omfattas inte av ångerrätten.

Betalning

I samarbete med Payson erbjuder vi betalningsmetoderna: bankbetalning, kortbetalning och swish. När du slutför ditt köp godkänner du, förutom våra köpvillkor, även Paysons villkor.

För mer information eller frågor om Paysons betalningsvillkor besök gärna www.payson.se/sv/privat/

Transportskada

Om din leverans har synliga skador ber vi dig att inte kvittera ut paketet eftersom ansvaret ligger hos speditören så länge du inte kvitterat ut paketet.

Be den som lämnar ut paketet, notera skadan på fraktsedeln och dokumentera sedan skadorna med foton där fraktsedeln är tydligt synlig. När du gjort detta vill vi att du ber fraktbolaget att skicka paketet i retur och att du skickar in en reklamation till oss via mejl. Inkludera ordernummer, foton och en beskrivning av skadan. Reklamationer som inkommer efter sju arbetsdagar kommer inte att accepteras.

Är det en dold skada som inte syns förrän du tagit bort emballaget ska skadan dokumenteras med foton av innehållet samt foto där fraktsedeln är tydligt synlig.

Reklamation

Du har rätt att reklamera skadade, defekta eller felexpedierade produkter i enlighet med konsumentköplagen. Reklamationsrätten gäller endast om skadan uppkommit innan produkten mottagits av dig.

Din rätt till reklamation förutsätter att du så snart som möjligt efter mottagen leverans kontaktar vår kundsupport och anger följande uppgifter:

1. Ordernummer (finns på orderbekräftelse, följesedel och faktura)

2. Ditt namn och dina kontaktuppgifter

3. Namn och antal på de produkter som önskas reklameras

4. Anledning till reklamation

Vid godkänd reklamation åtar vi oss att leverera en ny produkt till dig eller att ordna med en återbetalning. Nyform i Sverige AB har rätt att neka en reklamation om orsaken bedöms vara felaktig. Vi följer alltid rekommendationerna från Allmänna reklamationsnämnden.

Ångerrätt och retur

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt LODA – Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten innebär att du som konsument (privatperson) har rätt att ångra ditt köp och få pengarna tillbaka. Ångerrätten börjar gälla från den dag du tog emot paketet.

Observera att ångerrätten inte gäller om du brutit produktens förpackning, märkt eller skadat produkten. Vid defekt/skadad produkt eller felaktig leverans är det istället villkoren för reklamation som gäller.

Vid retur ber vi dig att förpacka produkterna väl, använd gärna ursprungligt emballage om möjligt. Observera att du vill tillämpning av ångerrätt själv står för returfraktkostnaden och är ansvarig för om produkter skadas eller kommer bort under transport.

Innan du returnerar
Kontakta alltid vår kundsupport: info@nyform.se innan du returnerar produkter till oss. Vi behöver följande information från dig för att kunna hantera din förfrågan:

1. Ordernummer (finns på orderbekräftelse, följesedel och faktura)

2. Ditt namn och dina kontaktuppgifter

3. Namn och antal på de produkter som önskas returneras

4. Anledning till retur

Returen skickas till:
Nyform i Sverige AB
Fenix väg 18
134 44 Gustavsberg

PRIVAT POLICY

”När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post: info@nyform.se”

COOKIES

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

Övrigt

Nyform i Sverige AB följer allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och Svensk lag vid en eventuell tvist. Vid klagomål gällande ditt köp vill vi att du först kontaktar vår kundsupport så att vi kan försöka lösa ärendet, men du kan även registrera ett ärende via EU-kommissionens webbplats för klagomål gällande onlineköp.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.

Frågor om köpvillkor

Vid frågor eller funderingar kring våra köpvillkor ber vi dig ta kontakt vår kundsupport.

Kontaktuppgifter

Nyform i Sverige AB
Fenix väg 18
134 44 Gustavsberg

E-post: info@nyform.se
Telefon: 08-570 360 50